fredag 27. mai 2011

En overraskelse som reddet helgen!

Forrige helg hadde jeg arbeidshelg. Som mange vet jobber jeg i Alta Kommune i en bolig med en psykisk utviklingshemmet beboer ved siden av studiene. Helgen startet som den pleier, med en kveldsvakt fredag, dagvakt lørdag og så en veldig lang kveldsvakt på søndagen igjen. Ulykkelig uvitende gikk jeg som vanlig på jobb på lørdag, litt småtrist for at jeg mistet Tryms bursdagsbesøk til en veninne og veldig sliten grunnet full trøkk på jobb. Da jeg kom var jeg kjempesliten og så frem til å slenge meg på sofaen. Veel, så langt kom jeg ikke. Ikke skjønte jeg hvorfor Thor Erik og Trym var hjemme, skulle ikke de være i bursdag? Ut av ansiktsutrykket til Thor Erik skjønte jeg at det var noe i gjære. Han hadde det lure smilet som han har når han har gjemt en gave i senga mi før jeg legger meg, eller når han har en gledelig nyhet som han nesten ikke klarer å holde på. Jeg liker det utrykket! Og det gjorde jeg nå også! Ikke før hadde jeg komt inn i stua så stod hun der, min besteste beste venn, Elise!

Jommen hadde ikke Thor Erik plukket opp en kommentar og to for noen uker siden at jeg savnet Elise og spurt henne om hun ville komme opp på besøk nå når han skulle reise bort i en liten uke. Gjett om jeg ble glad! Etter en tung vakt på jobb klarte jeg nesten ikke å holde tårene tilbake, jeg ble rett og slett rørt!
Så om jeg ikke har kunnet bevise det før, jeg har verdens beste veninne og en mann andre bare kan drømme om! :) :)


Tradisjon i tråd kommer Elise sjeldent tomhendt på besøk. Generøs som hun er tenker hun på alle. Til Trym hadde hun med fargeblyanter og fargebok, Thor Erik fikk hvitvin i en fancy flaske, sammen fikk vi noen nydelige glasshjerter i forlovelsesgave og jeg selv fikk faktisk enda mer! Og det er nettopp her dette blogginnlegget kommer inn. Elise hadde nemlig nylig funnet en "ny" butikk i Bergen hvor man kunne gå seg vill i tekstil! Der var stoffer i alle farger og fasonger og inspirasjon til å bli lettere gal av. Med seg hadde hun plukket ut en smakebit av hva butikken hadde å by på, siden jeg bor så langt borte. Snille Elise! Jeg fikk en søt eske full av noe jeg ærlig talt aldri hadde vært borti før. Det var redskaper til å lage knapper med, i tillegg til to ulike stofftyper. Lite visste jeg hva jeg skulle bruke dette til og tenkte det var best å spare det til jeg får meg symaskin på hobbyrommet mitt som jeg så gjerne ønsker meg en vakker dag.
I dag, en liten uke senere er både redskaper og knapper tatt i bruk. Og jeg er kjempefornøyd!

Hva det endte i, og ikke minst hva som inspirerte meg får du vite i morgen når jeg er helt ferdig :)

Tusen takk for besøket Elise, det var utrolig kjekt å ha deg på besøk :)

Monica

1 kommentar:

  1. Næ, men du e søt bestevennen min!:) Det va jo ikkje noe vanskelig valg å hiva seg på flyet når den gode kjæresten din gav med muligheten!:) Koste med kjempemasse på besøk og savne dåkkår allerede! Glede meg masse t mær kos i sommar!! Gi Trollgutten din ein god kos fra meg!:)

    SvarSlett